Someco
 

Someco utvecklar Näsdagens närvaro på sociala medier

Näsdagen ville utveckla deras marknadsföring på sociala medier via data. Näsdagen valde Someco som samarbetspartner för det strategiska arbetet där sociala medier och innehållsstrategi lever i symbios.

Marknadsförings- och informationschef Tiina-Rakel Liekki anser att de allra viktigaste målen för Näsdagens kampanjkommunikation är att få synlighet samt öka mängden donationer via nätet.

För oss är det viktigt att Näsdagen är hela folkets sak. Att delta i Näsdagen ska vara lätt och roligt för alla. Därför vill vi vara närvarande och engagera på de plattformarna där människorna rör sig på.

Somecos och Näsdagens strategiska arbete har redan börjat synas på såväl Facebook, Twitter, Instagram som på LinkedIn. I det strategiska arbetet kartlagdes de viktigaste målgrupperna, målsättningarna för varje kanal samt innehållsmissioner som berättar för oss kanalernas klara uppgift. Från och med i augusti kommer flera innehållskoncept att synas på diverse sociala medier som är en produkt av det strategiarbetet och som i skrivande stund håller på att verkställas.

Somecos verkställande direktör Minna Valtari kommenterar samarbetet och berättar att Someco kommer i höst att delta i kampanjen som donator.

Det känns fint att göra samarbete med Näsdagen och hjälpa till med att skapa innehåll som har samhällelig betydelse. För varje deltagare i Digikommunikatörens kurs under hösten 2017 kommer Someco att donerar 150 € till Näsdagen.

Someco Ab erbjuder expertis inom innehållsstrategi och sociala medier. Someco stödjer företag att utveckla innehållsmarknadsföringsprocesser för att närvaron på sociala medier ska så långt som möjligt stödja organisationens affärsmissioner och målsättningar.