Someco
Utnämning

Kaisa Alapartanen Somecos nya Chief Customer Officer

Kaisa Alapartanen har börjat som Chief Customer Officer på Someco Ab. Alapartanen har sedan tidigare erfarenhet av att jobba med utveckling av varumärkesinnehåll samt kundrelationer både på Otavamedia och på Recommended Finland Ab som teamleader.

”Kaisas anställning är en del av Somecos nya strategiska utveckling. Vi vill kunna betjäna våra kunder mera heltäckande vad gäller innehållsstrategi och kommunikation,” kommenterar Somecos CEO & Founder Minna Valtari.

”Min kärnkunskap bygger på innehållsstrategi runt företagens egen media och nytänkande sätt att interagera med kunder. Jag är speciellt intresserad av innehållets roll i en omnikanal kundupplevelse och i varumärkesuppbyggande,” beskriver Alapartanen.

Someco är Finlands ledande utbildare inom sociala medier och har en bred kunskap inom hur man på ett effektivt sätt når ut till sin målgrupp. Somecos fördjupad kunskap inom sociala medier kombineras med strategisk innehållsplanering och produktion. Detta är enligt Alapartanen en kombination som är alldeles unik jämfört med andra aktörer.

”För att skapa innehåll som väcker känslor och som verkligen påverkar, krävs förståelse för data samt faktorer som påverkar kundens köp- och belsutsprocesser. Digitaliseringen skapar möjligheter men även förväntningar på hela personalens aktivitet – gällande användning av innehåll på ett effektivt sätt samt att dela innehållet i de olika kanalerna. Jag är verkligen glad över att få jobba med de som jobbar på Someco och utveckla våra tjänster till ännu bättre och därmed höja nivån på innehåll i Finland.”

Mer information

Kaisa Alapartanen, Chief Customer Officer
kaisa.alapartanen@someco.fi
Puh. 040 536 9823

Minna Valtari, CEO & Founder
minna.valtari@someco.fi
Puh. 040 576 3206